Zvládnite aj malé parkovacie priestory rýchlo a bezpečne s parkovacím asistentom

Spomínate si na prvé hodiny v autoškole? Ten nemilosrdný inštruktor vám prikázal, aby ste sa natlačili do úplne maličkého parkovacieho priestoru. V dobe, keď po cestách jazdí stále čoraz viac veľkých limuzín a počet parkovacích miest je čoraz menší, pomoc pri parkovaní môže byť veľmi užitočná. Avšak pred nákupom príslušenstva, či už ide o parkovací systém alebo niečo iné, majitelia automobilov by o nich mali určite vedieť čo najviac informácii.

Kvalita kamery je najdôležitejšia

Ľudská bytosť intenzívne reaguje na vizuálne podnety. V tomto momente sa výrobcovia automatických parkovacích systémov prispôsobujú aj tomuto problému. Ak chcete použiť parkovacieho asistenta, kamera je namontovaná na zadnej strane vozidla. Aktivuje sa pri zapnutí spiatočky. Okolie je zobrazené vodičovi na displeji v kabíne. Kvalita a funkcie kamery sú rozhodujúce pre spoľahlivý pohľad na monitor. Vodotesná mini-farebná kamera by preto mala byť schopná sa vertikálne nastavovať v uhle 180 °. Samozrejme vodič musí vidieť prekážky umiestnené veľmi nízko. Najmä ak cúvate do úzkeho, mätúceho a tmavého priestoru, parkovací asistent musí zabezpečiť dobré nočné videnie. Integrované infračervené svetlomety s dosahom až päť metrov poskytujú výborné nočné videnie. Pre každého, kto si chce zaobstarať parkovacieho asistenta, hrá inštalácia významnú úlohu. Koniec koncov, inštalácia by mala byť jednoduchá aj bez potrebného vynaloženia veľkého úsilia a technických znalostí. Napríklad pri parkovacom systéme zo stránky luis.de sa kamera maskuje ako držiak poznávacej značky. Vodič ho môže ľahko vymeniť a pripojiť k parkovaciemu svetlu. Farebný monitor je tiež pripojený k 12 V infoteinmentu a riadiacej jednotke v kabíne.

Šírka: Výška: Priemer:
Index rýchlosti:

Pomoc pri parkovaní spôsobí, že prekážky je možné počuť

Ultrazvukové parkovacie senzory, ktoré vydávajú zvuk. Snímače sú namontované na zadnej a prednej strane vozidla; na LED displeji sa zobrazuje priblíženie k prekážke. V závislosti od vzdialenosti od prekážky LED diódy menia farbu. To je sprevádzané intenzívnymi výstražnými tónmi, ktoré znejú prerušovane, až pokým sa nepriblížite ku prekážke natoľko, že tón znie nepretržite. Vtedy by ste mali brzdiť. Čisto akustické systémy nemajú LED diódy. Pri nich sa musíte úplne spoliehať na svoj sluch. Okrem ultrazvukovej metódy sa používa aj technológia merania radarom. Výhody takýchto systémov:

  • Menšia technická náročnosť
  • Menšia váha
  • Žiadne viditeľné senzory
  • Bez ultrazvukových vĺn

Nevýhoda týchto parkovacích pomôcok: pri veľmi silnom daždi môže dôjsť k chybám merania.

Aj napriek pomoci pri parkovaní: nevyhnutné je sledovať okolie

Ktokoľvek, kto chce mať väčšie pohodlie pri parkovaní, sa teraz môže rozhodnúť pre plne automatický systém. Ten prakticky úplne zoberie volant vodičovi z rúk. Najprv parkovací asistent rozpozná, či má k dispozícií dostatočne veľký parkovací priestor. Vodič sa musí len pustiť volantu a postupovať podľa niekoľkých inštrukcií, aby dokonale vmanévroval vozidlo do parkovacieho priestoru. Je tu len jednoduchá „práca s pedálmi“ - automatický systém preberá zvyšok. Napriek tomu je dôležité, aby sme sa na toto pohodlné riešenie úplne nespoliehali. Aj keď ste mohli dočasne nechať auto riadiť samé, vždy je nevyhnutné pozerať, kde cúvate. To nielen chráni pneumatiky a disky vášho auta. Musíte mať na pamäti aj ostatných účastníkov cestnej premávky a ich vozidlá. Nakoniec, zodpovednosť za škodu ešte stále znáša vodič.

prihlásiť sa ku odberu noviniek

Odpoveď na: {{replyComment.author}}
všetky polia sú povinné
Komentár bol úspešne odoslaný

Späť na začiatok